De kleur, de textuur en de sfeer van haar vormen zijn een metafoor voor hoe ze het landschap en de wereld om haar heen interpreteert. Het menselijk impulsieve verlangen om te willen aanraken, en de inherente emotionele noodzaak om te worden aangeraakt, liggen ten grondslag aan de technische, creatieve en emotionele basis van haar werk. Rachel’s persoonlijke intuïtieve touch is een leidraad in al haar werk – een deuk in de zachte klei, een glazuurdrup, een kras, en een vinger of handafdruk in het glazuur.
Openbare collecties (o.a.) Guldagergaard International Ceramic Research Centre, Denmark Diessen Kulturgemeinschaftsammlung, Diessen Ammersee, Germany Die Neue Sammlung, Bavarian State Design Museum, Munich, Germany Sturt Craft Centre, Mittagong, NSW, Australia Prijzen (o.a.) 2017 Harley Foundation Award – Craft Potters Association Charitable Trust Award 2017 Diessen Ceramic prizewinner, Germany 2016 Die Neue Keramik prize, Germany 2013 Arts Council Grants For the Arts Award – Craft Potters Association Charitable Trust Award Residenties 2018 Guldagergaard International Ceramic Research Centre, Denmark 2013 Sturt Craft Centre, Mittagong, NSW, Australia